Фінансовий словник |
Проценти Проценти — доход, який сплачується (нараховується) позичальником на користь кредитора у вигляді плати за використання залучених на визначений строк коштів або майна. До процентів включаються: платіж за використання коштів або товарів (робіт, послуг), отриманих у кредит; платіж за використання коштів, залучених у депозит; платіж за придбання товарів у розстрочку. ст.1 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" Проценти — плата за використання грошових коштів, їх еквівалентів або сум, що заборговані підприємству. П(С)БО 15 "Дохід" Проценти — доходи, отримані від операцій з борговими вимогами і зобов'язаннями, зокрема векселями, облігаціями, бонами та іншими платіжними документами, включно з операціями з державними скарбничими зобов'язаннями, а також будь-якими доходами, отриманими платником податку від надання коштів та матеріальних цінностей у кредит та нарахування у вигляді премій чи виграшів або процентів від суми заборгованості. Кушнір І.В. Фінанси |
|
Кафедра фінансів |
|
ВПЛИВ ФІНАНСОВИХ ВАЖЕЛІВ НА РІВЕНЬ ЖИТТЯ НАСЕЛЕННЯ
А. Артюшенко, студентка групи Б 2/2 Миколаївський державний аграрний університет Науковий керівник Н.В. Данік Рівень життя населення будь-якої країни включає в себе як економічний та фінансовий, так і культурний та освітній розвиток. Значна соціальна диференціація населення і великий розрив у рівнях доходів по різних регіонах вимагають концентрації бюджетних ресурсів для вирішення першо-чергових проблем і проведення політики,яка була б протилежною звичайній державній доброчинності:бюджетні допомоги повинні стимулювати трудову активність,прагнення до здобуття нових професій, підвищення рівня життя тощо.Значну роль у забезпеченні суспільного добробуту відіграють міжбюджетні відносини,сутність і значення яких полягає в узгодженні інтересів держави,регіонів,територій,ефективному розподілі між ними функціональних обов’язків та відповідних фінансових ресурсів. На нашу думку,фінансову систему України можна віднести до такого варіанта мідбюджетних відносин,як децентралізація бюджетів та місцево-бюджетна автономія.Основними проблемами організації міжбюджетних відносин є розподіл доходів і видатків між бюджетами різних рівнів.Розподіл видатків між бюджетами різних рівнів базується на ідеї поділу благ та послуг, які надаються державою,на ті,що призначені для населення всієї країни, і ті, якими користуються жителі тільки певної території.Мідбюджетні суперечності є об’єктивними,тому завжди постає завдання їх ефективного регулювання в інтересах країни з метою зміцнення,а не руйнування держави. Ще одним фактором,який впливає на рівень життя населення, є підтримка сімей з дітьми, а особисто багатодітних. Порівняльний аналіз,проведений на базі різних критеріїв визначення масштабів,рівня та глибини бідності,дає підстави для висновку про те,що більшість найманих робітників заробили в березні 2008 року менше 1500 грн. ООН наголошує на чотирьох основних проявах бідності,тобто низького рівня життя населення:невелика тривалість життя,низька професійно-освітня підготовка,відсутність необхідної бази для нормального життя,ізольованість від суспільного життя. Крім того,незадовільний рівень життя випливає з неякісної системи охорони здоров’я, яку Україна, як й інші країни постсоціалістичного простору, успадкувала від старого режиму і яка перебуває в жахливому стані через 15 років після початку процесу трансформації загальні результати діяльності цієї сфери залишаються незадовільними. Згідно з Конституцією України,у нас гарантом права громадян на отримання послуг охорони здоров’я є держава, її бюджет. Оскільки коштів недостатньо,необхідно залучити додаткові джерела фінансування шляхом широкого застосування державного медичного страхування,не виключаючи розвиток добровільного медичного страхування і приватної медицини. У світовій практиці в організації медичного обслуговування склалися 3 системи економічного функціонування сфери охорони здоров’я:держава, страхова і приватна.У більш широкому розумінні страхова медицина являє собою систему суспільної охорони здоров’я,система відносин якої склада-ється через фінансування зі спеціальних страхових фондів.Ще одним фінансовим важелем,що впливає на рівень життя населення,є сфера внутрішнього виробництва товарів та послуг, в якій дедалі більшої гостроти набуває проблема вичерпання виробничих потужностей. Прискорення економічного зростання і підвищення рівня життя населення будуть зумовлені також прискореним збільшенням реальної заробітної плати і, відповідно, доходів домогосподарств. Таким чином,збалансовуючи негативний та позитивний впливи фінансових важелів на рівень життя населення,необхідно визначити певні пріоритети,які б відображалися в усіх загальнодержавних програмах розвитку.Тільки за умов дотримання єдиних правил на всіх рівнях й в усіх гілках влади можна говорити про прискорення темпів зростання рівня життя населення. |
Категорія: Студентська конференція МДАУ 2009 | Додав: fin (23.02.2009)
|
Переглядів: 1679
|
|
|