Субота, 04.05.2024, 16:48
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Публікації | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Форма входу
Категорії розділу
Студентська конференція МДАУ 2009 [67]
Студентська конференція МДАУ 2010 [24]
ЧДТУ 2010 [38]
VII Міжнародна науково-практична конференція "Облік, контроль і аналіз в управлінні підприємницькою діяльністю" 14-16.04.2010. м. Черкаси
Фінансовий словник
Капітальне будівництво
Капітальне будівництво — процес створення й удосконалення основних фондів за допомогою будівництва нових, реконструкції, розширення, технічного переоснащення і модернізації діючих.

Кушнір І.В. Фінанси

Пошук
Статистика
Кафедра фінансів
Головна » Статті » Матеріали конференцій » Студентська конференція МДАУ 2009

ПРИОРІТЕТНІ НАПРЯМКИ РОЗВИТКУ БЮРО КРЕДИТНИХ ІСТОРІЙ В УКРАЇНІ
Е.А. Новак, студентка Б 3/3
Миколаївський державний аграрний університет
Науковий керівник асистент Долгоаршинова А.Ю.

Сьогодні в Україні виникла досить важлива проблема кредитних історій, у зв’язку з підвищення рівня кредитування малого та середнього бізнесу, поширення попиту на іпотечні та споживчі кредити, але відсутністю у кредитора інформації відносно кредитної історії потенційного позичальника призводить до ускладнення процесу оформлення кредиту та росту плати за такий кредит.
Найважливішим елементом даної проблеми являється незаконна діяльність банківських установ, щодо заведення кредитних історій.
Значну допомогу у вирішенні даної проблеми може відіграти утворення єдиної системи, яка дозволить фізичній особі або іншому суб’єкту підприємницької діяльності створити свою кредитну історію, накопичувати інформацію відносно виповнення фінансових зобов’язань, а також пред’являти її в установленому законом порядку для ознайомлення зацікавленим контрагентам.
Такими спеціалізованими організаціями, котрі здатні надавати послуги відносно формування та використання кредитних історій є Бюро кредитних історій.
На сьогоднішній день в нашій країні діє три кредитні бюро. Два з них – Міжнародне бюро кредитних історій (МБКІ), засновниками якого стали Національна асоціація кредитних союзів України, інвестиційно–фінансова група ТАС та ісландська компанія CREDITINFO GROUP; та перше всеукраїнське бюро кредитних історії (ПВБКІ), засновниками якого являється 30 банків, дві страхові компанії та Асоціація українських банків. Третє бюро – ТОВ ,,Українське бюро кредитних історій» (УБКІ).
Кредитні історії повинні створюватися виключно за згодою клієнта банку, як і зазначено в законі. Замовник кредиту повинен підписувати дозвіл на заведення на нього кредитної історії, але у зв’язку з підписанням великої кількості документів під час отримання кредиту особа може небажано для себе підписати даний дозвіл.
Населення України мало проінформоване про порядок отримання кредитів, про необхідні документи для цього, а також про документи які підлягають обов’язковому підписанню.
Заведення кредитної історії для клієнта банку може мати як негативні, так і позитивні наслідки. Наприклад, негативні: якщо позичальник невчасно виплачує кредит, це буде відображатися в кредитній історії і за необхідності отримати кредит вдруге банк може відмовити в наданні послуги, мотивуючись даними про невчасну виплату кредиту, що занесені до кредитної історії. Але в кредитній історії не відображаються фактори, які спричинили неналежне виконання зобов’язань, вони можуть бути неумисними і поважними (хвороба, відрядження та інше, що перешкодило особі вчасно прибути до відділення банку); позитивні: якщо клієнт виконує належним чином всі зобов’язання, то при наступному бажанні отримати кредит банк може надати його під менший відсоток, а також наявність кредитної історії скоротить час перевірки кредитоспроможності особи, що дозволить останній швидше отримати кредит та інше.
Таким чином, з позиції банку ведення кредитної історії відіграє дуже важливу, позитивну роль. Бюро кредитних історій допомагає оперативніше отримати та переглянути інформацію про клієнта банка під час надання кредиту фізичній або юридичній особі, на яку заведена кредитна історія. Це дозволяє скоротити час перевірки кредитоспроможності особи, що, в свою чергу, полегшить роботу працівникам банку та надасть більше часу для спілкування з іншими клієнтами.

Категорія: Студентська конференція МДАУ 2009 | Додав: fin (23.02.2009)
Переглядів: 1964
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:

Створити безкоштовний сайт на uCozCopyright І.В.Кушнір © 2008-2024