|
Кафедра фінансів |
|
НАПРЯМИ РОЗВИТКУ СИСТЕМИ ОПОДАТКУВАННЯ ТА ОЦІНКА НЕРУХОМОСТІ
О.М.Зуб, студентка ЗЕД 4/1 Миколаївськи й державний аграрний університет Науковий керівник асистент А.М.Бойко Прозоре та доступне оподаткування нерухомості на підставі її ринкової вартості стає для України дедалі актуальнішим. Активне обговорення зазначеного питання відзеркалює прагнення суспільства та політиків до справедливого оподаткування багатства та його видимих ознак у формі земельної власності. Податки на майно є додатковим потужним інструментом перерозподілу доходів, не охоплених прибутковим оподаткуванням із будь-яких причин, слугують забезпеченню справедливості в оподаткуванні та протидії розшаруванню населення. В Україні вже не перший рік точаться жваві дискусії стосовно запровадження податку на нерухомість. При цьому ставиться за мету, з одного боку зміцнення дохідної бази місцевих бюджетів, а з другого — залучення до участі в податковому перерозподілі передусім надвисоких доходів, недостатньою мірою охоплених податком з доходів фізичних осіб та спрямованих власниками на створення майнових об'єктів. З поміж авторів які приділяли увагу даній тематиці В.Л. Андрущенко, В.П. Вишневський, П.І. Гайдуцького, М.Я. Дем'яненка, В.І. Кравченка, Ю.О. Лупенка, М.К. Орлатого, Г О. П'ятаченка, І.А. Розумного, П.Т. Саблука, А.М. Соколовської, А.М. Третяка, В.М. Федоров, М.М Федорова, І.Я. Чугуновата та інші. Проте існує потреба в конкретизації елементів податку на нерухоме майно й механізмів його справляння, що можуть бути застосовані в сучасних вітчизняних умовах. Розвинуті держави оподатковують нерухоме майно виходячи з його вартісної оцінки. Цей підхід за умови застосування механізмів індексації й переоцінки дає змогу врахувати зміни ренти, яку отримують часники. Проте в Україні існує низка проблем, що лежать у адміністративній площині та не дають змоги запровадити подібні підходи й механізми. Таким чином, вирішення питань грошової оцінки нерухомості вимагає проведення спеціальних досліджень протягом декількох років із метою врахування регіональних і місцевих особливостей, що впливають на вартість об’єктів. За прогнозами КМУ, у випадку введення податку на нерухоме майно, надходження від нього у 2009 р. складуть 471,2 млн грн, або 0,06 % ВВП, у 2010 р. – 553 млн грн, або 0,06 % ВВП [1]. Алгоритм розв'язання окресленої проблеми такий: у законодавчому порядку зобов'язати платників самостійно задекларувати нерухоме майно й надати розрахунки з податку на нерухомість; податковій службі провести попередню масово-роз'яснювальну роботу з метою детального інформування населення щодо необхідності та порядку декларування нерухомого майна, порядку розрахунку суми податку; підрозділам податкової служби спільно з органами місцевого самоврядування здійснити вибірковий подвірний обхід і контрольні обміри об'єктів нерухомості, застосувавши санкції до тих платників, які надали неправдиві відомості. Обходу 5 % платників на рік достатньо для формування свідомого ставлення громадян до виконання своїх зобов'язань перед державою [2]. Таким чином, введення податку на нерухоме майно найближчим часом, як того хоче уряд, можливе. Треба лише створити оптимальні механізми його справляння, які враховували б реалії сьогодення та інформаційно-технічні проблеми. ЛІТЕРАТУРА: 1. Заєць В.М. Напрями розвитку системи оподаткування та оцінки нерухомості в України / В.М. Заєць //Фінанси України - 2007. - №3. – С. 41-49. 2. Мельник В.М. Податок на нерухоме майно: фіскально-адміністративні проблеми запровадження в Україні / В.М. Мельник, М.М. Мельник // Фінанси України. - 2008. - №3. – С. 61-67. |
Категорія: Студентська конференція МДАУ 2009 | Додав: fin (23.02.2009)
|
Переглядів: 1146
|
|
|