Понеділок, 25.11.2024, 06:28
Вітаю Вас Гість | RSS
Головна | Публікації | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Форма входу
Категорії розділу
Студентська конференція МДАУ 2009 [67]
Студентська конференція МДАУ 2010 [24]
ЧДТУ 2010 [38]
VII Міжнародна науково-практична конференція "Облік, контроль і аналіз в управлінні підприємницькою діяльністю" 14-16.04.2010. м. Черкаси
Фінансовий словник
Функції фінансів
Фінанси виконують ряд функцій: регулюючу, розподільчу та контрольну.

Регулююча функція фінансів базується на правовій регламентації грошових відносин у суспільстві. Для забезпечення регулюючої функції застосовується набір фінансових інструментів, передусім податків. З їхньою допомогою держава впливає на різні сторони фінансово-економічного розвитку.

Розподільча функція фінансів пов'язана передусім з розподілом та перерозподілом суспільного продукту й національного доходу для задоволення різних потреб народного господарства й населення.

Контрольну функцію фінанси виконують у процесі утворення й використання грошових ресурсів. Цей контроль має встановлюватися за пропорціями в розподілі й раціональним використанням матеріальних, трудових і фінансових ресурсів шляхом з'ясування відповідності розміру фондів наміченим цілям.

Названі функції взаємопов'язані між собою, їх виконання залежить від чітких дій державних фінансових структур, підприємств різних форм власності, стабільного функціонування економічного та правового механізмів.

Пошук
Статистика
Кафедра фінансів
Головна » Статті » Матеріали конференцій » Студентська конференція МДАУ 2009

ПОДАТОК НА ПРИБУТОК ПІДПРИЄМСТВА - ВАЖЛИВИЙ ВИД ДЕРЖАВНИХ ДОХОДІВ
А. О. Вакуленко, студентка ЗЕД 4/2
Миколаївський державний аграрний університет
Науковий керівник асистент А.М. Бойко

На сьогоднішній день Україна знаходиться в дуже складному становищі –переживає економічну кризу. Для того, щоб стабілізувати ситуацію потрібно збільшити або залишити на тому рівні на якому є надходження до державного бюджету.
Цьому питанню приділяється в наш час дуже багато уваги і воно є актуальним, про це свідчать статті вчених, економістів, управлінців, наприклад Т.Г. Бондарчук, Л.О. Омелянович, Є.С. Гордієнко.
Податок на прибуток підприємств – одна із найрозвиненіших форм оподаткування. Цей податок – продукт економічного і політичного розвитку суспільства, фіскальний інститут, який властивий високій культурі державності з витонченим механізмом функціонування, що потребує від платників усвідомленого ставлення до своїх прав та обов’язків.
У 2008 році виконання помісячного розпису Міністерства фінансів України з податку на прибуток до Загального фонду Державного бюджету України забезпечено на 113,1 %. До бюджету фактично надійшло 45940, 3 млн. грн , що на 12713,0 млн. грн або на 38,3 % більше, ніж за відповідний період 2007 року, та на 20576,8 млн. грн або в 2,2 рази більше, ніж за 2006 рік.
За даними Департаменту податку на прибуток та інших податків і зборів (обов’язкових платежів) ДПА України, упродовж 2008 року спостерігалася стала тенденція до зростання показника податкової віддачі по податку на прибуток. Так, якщо за результатами 2007 року рівень податкової віддачі становив 1,27 %, то за 2008 рік – 1,75 %. Враховуючи те, що в листопаді 2008 року обсяги промислового виробництва України зменшилися на 28,6 % порівняно з листопадом 2007 року та на 15,2 % порівняно з поточним роком, рівень податкової віддачі за результатами знизився до 1,46 %.
А також можна відзначити, що рейтингова оцінка результатів господарської діяльності великих платників податків Миколаївської області за 2008 рік займала друге місце після надходжень від сплати ПДВ. Було сплачено податку на прибуток у бюджет держави 684,6 млн. грн , що в порівнянні з 2007 роком збільшилось на 60 млн. грн . У порівнянні з прибутковим податком із громадян податок із прибутку підприємств має в прибутках бюджету України більш питому вагу .
Оподаткування прибутку в Україні має стати суттєвим важелем державного регулювання, за допомогою якого можна достатньо впливати на процеси економічного зростання та соціального розвитку. Податки відіграють важливу роль у функціонуванні держави, тому що вони є одним із найважливіших видів державних доходів, що їх одержує держава на підставі своїх владних повноважень.
Таким чином, підприємства мають великі можливості зменшення своїх податкових зобов’язань, але податкова політика кожного з них повинна базуватися на вимогах економічної доцільності. Якщо цим питанням не приділятиметься належна увага, то негативні наслідки можуть перекрити всі переваги зменшення оподаткування. Разом з тим необхідно зазначити, що кризовий стан підприємств свідчить про необхідність реформування податкової системи України.

Категорія: Студентська конференція МДАУ 2009 | Додав: fin (23.02.2009)
Переглядів: 1069
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:

Створити безкоштовний сайт на uCozCopyright І.В.Кушнір © 2008-2024